yaraketelaars.reismee.nl

Auckland

Het zal geen chronologische volgorde worden, want ik weet niet waar ik moet beginnen..

Ten eerste zijn mijn plannen veranderd ten opzichte van mijn vorige blog. Ik wilde graag de eerste 2 weken ongeveer in Auckland blijven en dan naar het Noorden reizen. Nu ben ik nog steeds in Auckland en heb zelfs een baantje.

Voordat ik een baantje had, ben ik nog samen met Paula naar Mount Eden geweest, een oude vulkaan met een prachtig uitzicht over Auckland. Het was ongeveer een half uurtje lopen vanaf Queen Street, waar ook mijn hostel is, in het midden van de stad.

We gaan hier ook vaak stappen en tijdens het stappen, hadden we een jongen, Ankit, ontmoet die hier woont in Auckland en verschillende contacten heeft in de stad. De volgende ochtend hadden we met hem afgesproken om naar een aantal restaurants te gaan om ons cv af te geven. Nog geen uur later kreeg ik een berichtje of dat ik terug wilde komen om het te hebben over een baantje in de keuken, in de afwas. Ik had besloten om het te doen en nu werk ik full-time bij Crab Shack, een restaurant aan de haven, voor 4 weken.

Nadat ik de eerste week gewerkt had, was ik vrij op zaterdag, zondag en maandag en wilde ik graag een trip plannen naar het Noorden. Ik ben naar het IEP kantoor gegaan en ze zeiden dat ik met de Stray bus naar Paihia kon gaan en dan ook een dagje naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van het Noordereiland. Zo gezegd, zo geboekt..

Vrijdag werd ik eerst nog verplicht om mee te gaan naar level 6, een bar in het hostel. Toen we daar waren, werden we gevraagd om die avond mee te doen met een bierpong in ‘Havanas’, een club onder het hostel waar we vaak te vinden zijn. Ik had gezegd: ‘Wanneer we de bierpong winnen, blijf ik de hele avond!’. En ja hoor.. we wonnen…… De volgende ochtend moest ik om 06:00 uur op om om 07:30 de bus te pakken naar het Noorden.

De volgende ochtend stond ik paraat om naar het Noorden te gaan. We reden naar Paihia en hadden nog vele tussenstops onderweg, bijvoorbeeld het Kauri park (met hele grote bomen), Mangawhai (een mooi plaatsje aan het water). Om ongeveer 14:00 uur kwamen we aan in Paihia en gingen we inchecken in het hostel, het was echt prachtig daar.

Zondag gingen we om 07:15 met de bus naar Cape Reinga met tussenstops in Okaihau (Puketi forest), Taipa en Pukenui. Cape Reinga is het Noordelijkste puntje met een vuurtoren en een heel mooi uitzicht over de blauwe stranden en de Bergen. Op de terug weg gingen we nog sandboarden en dat was echt leuk!

De volgende dag toen we terug waren in Paihia hebben we met de helft van de groep een boottocht gemaakt in de Bay of Islands. De bedoeling was om ook dolfijnen te spotten maar die hebben we helaas niet gezien, toch was het echt een leuke tocht!

Toen ik, maandagavond, terug kwam in Auckland hadden we eerst een meeting met iedereen die reist met Stray en daarna had ik afgesproken met Antonia en Paula want het was de laatste avond dat zij in Auckland verbleven. Zij hadden geen baantje gevonden en hebben een eigen auto dus wilden graag verder reizen.
De volgende ochtend toen ze weg waren bedacht ik me dat mijn maatjes niet meer zo dicht in de buurt zijn. Ik ben zeker niet alleen want ik ken genoeg anderen in het hostel waar ik leuke dingen mee kan gaan doen en ik heb tenslotte mijn baantje waar ik het druk mee heb.

Komend weekend ben ik vrij en wil ik graag naar Piha gaan, daar overnachten, en de Kitekite falls zien.

De foto's zet ik morgen erop!

Ik vermaak me hier de komende 7,5 maand nog wel :)

Heel veel liefs xxx

Reacties

Reacties

Kees en Miriam

Lieve Yara,
Wat leuk om je avonturen weer te kunnen lezen!
Geniet van deze bijzondere tijd/ droom door veel te zien en te beleven.
We zijn trots op je!
xxx

Henri en Anne-Marie Kempenaars

Beste Yara,

Leuk dat je al een baantje gevonden hebt en ook tijd vrij kunt maken om te genieten van de omgeving.
Geniet er weer van de komende weken. We blijven je ervaringen volgen.

groetjes Henri en Anne-Marie

Marianne van Rooij

Hoi Yara, Wat een stoere verhalen over jou daar aan de andere kant van de wereld! Geweldig hoe je de start van dit grote avontuur gemaakt hebt. Hier gaat het gewone leventje van school weer beginnen. Voor jou ligt de wereld voor je open.....geniet ervan! Groet uit Hapert.

Katjana

He Yara,
Echt super gaaf om je blogs te lezen!
Vind het echt leuk om te zien dat je je droom najaagt en super stoer dat je dat toch zo allemaal 'even' doet en er zo van geniet! Ik hoop snel meer te kunnen lezen/zien van je!
Groetjes,
Katjana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!