yaraketelaars.reismee.nl

Papa en mama in Oostenrijk

Papa en mama zijn weer een weekje op bezoek geweest, jippieeeeee
Op zondag 21 september zijn ze hier aangekomen, en zijn een weekje verbleven op het park zelf bij Landal Bad Kleinkirchheim.
Ik keek er natuurlijk weer heel erg naar uit om ze weer te zien, want weer is het 2 maanden geleden dat ik ze gezien had.
Op zondagavond, na een lange reis, waren ze hier. We zijn die avond met papa, mama en Marlotte gezellig uit eten geweest bij de Einkehr.
Maandag moest ik nog een dagje werken op het park, maar zijn papa en mama met de traktortaxi omhoog gereden, bij de Unterwirt Hütte iets gegeten, en naar beneden gelopen.Ze hadden een heerlijk dagje gelopen, en ik een dagje gewerkt. Die avond heb ik bij papa en mama in het appartement geslapen.
Dinsdag waren onze plannen om naar de Raggaschlucht te gaan, en om naar de Mölltaler Gletscher te gaan. Als eerst zijn we naar de Mölltaler Gletscher gereden maar helaas was die gesloten doordat er een te harde wind stond, en dat gevaarlijk zou zijn als we op 3000 meter hoogte zouden zijn. Gelukkig hadden we nog een tweede optie, de Raggaschlucht. De Raggaschlucht was echt gaaf, we liepen op een houten brug, gemaakt naast een kloof. Haha.. Dit is wel erg, ik wist wel wat het woord 'schlucht' betekent maar ik kon niet op het woord in het Nederlands komen. Dan is Google Translate ook nog wel eens makkelijk om van het Duits naar het Nederlands te vertalen, KLOOF, dat was het woord wat ik zocht.
Maar de Raggaschlucht was ook zeker de moeite waard om langer dan 1 uur in de auto te zitten. Nadat we heerlijk gewandeld hadden bij de Raggaschlucht, zijn we doorgereden naar de stad Villach, in Villach hebben we even op het terras gezeten, en daarna zijn we door gereden naar Bad Kleinkirchheim. In de avond zijn we met z'n 3e uit eten gegaan bij 'die Tränke', een leuk restaurantje wat een collega van mij aangeraden had, om daar te gaan eten, en om dan wel Flammkuchen te gaan eten. We hadden dat besteld en vonden het heerlijk, dat zijn een soort pizza's maar dan met een lekkerdere bodem, en zonder tomatensaus. Ik weet eigenlijk niet of dat je die in Nederland ook ergens kan bestellen in een restaurant maar ik geloof van niet. Toen zijn we naar het park gelopen en heb ik bij papa en mama in het appartement geslapen.
Toen was het woensdag, we zijn om ongeveer 5 uur opgestaan en om kwart voor 6 zaten we in de auto naar Villach, waar we met de bus verder gingen naar Venetië. In Venetië hebben we vooral veel winkeltjes gezien, straatjes gezien, veel gelopen, veel met de taxiboot meegevaren, en veel leuke terrasjes gezien, ook ons tweede dagje zag er ongeveer zo uit, heeeerlijk.. We hadden ook echt een mooi, en heel groot, appartement in het midden van Venetië, ideaal.
In Venetië had ik toch een heel ander vakantie gevoel, dan dat ik normaal hier in Oostenrijk voor 'vakantiegevoel' heb. Donderdag in de avond lagen we om ongeveer half 12 weer in ons 'eigen bedje' in BKK. Ik heb echt genoten van deze 2 dagen met papa en mama!
Vrijdag moest ik een dagje werken en waren papa en mama van plan om te gaan wandelen bij de Kaiserburgbahn, een gondellift. Toen ze bij de Kaiserburgbahn stonden, was hij dicht, oeeeeppssssss, had ik kunnen weten.... Ze zijn toen verder gelopen en omhoog gelopen naar de Unterwirt Hütte en weer terug, een hele wandeling hadden ze gemaakt.
In de avond zijn we met papa, mama en Marlotte uit eten geweest in Radenthein. In Radenthein hadden we hartstikke lekker gegeten. Toen we ons bord leeg hadden, kwam er een groep jongeren aanlopen, in Lederhosen, met veel muziek bij zich, veel alcohol bij zich en ze waren allemaal hartstikke vrolijk. De muziek begon, en er liepen 2 jongens op Marlotte en mij af, ze wilden dat we mee gingen dansen.. Nou oke dan.. We konden geen nee zeggen, haha.. Nadat we even gedanst hadden op hun muziek, vonden ze het zo gezellig dat er ongeveer 5 jongeren bij ons aan tafel kwamen zitten, gezellig gekletst, een selfie gemaakt, en toen gingen ze weer door naar het volgende restaurantje. Het was namelijk een traditie, het was die komende zondag 'Kirchtag' in Radenthein dus dat hoorde er allemaal bij. Ik heb hiervan ook de selfie bij mijn foto's geplaatst, want hoe ik dit nu uitleg, lijkt het allemaal heel vreemd.
Die zaterdag wilden papa, mama en ik toch nog naar de Mölltaler Gletscher gaan, we waren toch heel benieuwd hoe dat daarboven eruit zal zien en we waren wel benieuwd naar het skieën en snowboaden in de zomer. Eerst even gebeld of het wel open was, en geluk hadden we, het was gewoon open. We zijn daarheen gereden en zijn omhoog gegaan. Eerst gingen we omhoog met een treintje die door de berg omhoog ging, en daarna gingen we nog verder met een gondellift, hiervan heb ik ook foto's erop staan. Het begon steeds kouder te worden, we waren op meer dan 3000 meter, waar we natuurlijk ook de mensen zagen skieën en snowboarden. Gaaf om te zien in de zomer. We hadden daar ook nog even op het terras gezeten, we zaten daar uit de wind, in een hempje in de zon, heeerlijk..
Toen we weer 'thuis' in BKK waren, zijn we nog bij de Einkehr uit eten geweest en ik heb daarna ook weer bij papa en mama geslapen. Hooooo, ik vergeet nog iets, op zaterdag ochtend hebben papa en mama (en ik) ons appartement nog schoon gemaakt, een grote schoonmaak heeft ons appartementje gehad, nu nog netjes houden en primaaaaa
Zondag ochtend gingen papa en mama rond 10 uur ongeveer weer naar huis, en ik moest die zondag werken. Het afscheid ging ongeveer zo: 'Doeeeeeeeeeei tot over 2 weken'.

Het was weer hartstikke leuk dat papa en mama er waren, ookal is het de tweede keer, dat vind ik juist wel leuk eigenlijk.
Over 2 weekjes ben ik weer thuis in Nederland, en begint ook voor mij het gewone leventje weer, autotheorie leren, autorijlessen, hockeyen en nog veel meer..
Ik ben nog niet heel erg aan het aftellen want ik zit hier nog steeds prima op mijn plekje.

Tot over 2 weekjes allemaal, veel liefs uit Bad Kleinkirchheim XXX

Reacties

Reacties

Kees en Miriam

Wij hebben ook genoten van het extra weekje vakantie in BKK, dat ik "verdiend heb" door de zomerschool.
Maar we kijken toch ook wel uit naar het moment dat je weer gewoon lekker thuis bent!!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!