yaraketelaars.reismee.nl

Maandje in Karintië

Het went hier hartstikke snel, en de tijd gaat sneller dan verwacht. Ik zit hier namelijk al langer dan een maand.
Ik werk hier 5 dagen in de week, het voelt niet als werk omdat ik de werkzaamheden heel leuk vind. De dagen beginnen om 8 uur en dan doen we nog vooral receptie. In de ochtend brengen we de broodjes naar de appartementen en hangen we het weer en de activiteit van de volgende dag op in de appartementencomplexen. We bereiden de aankomsten voor, de meeste zijn op vrijdag en zaterdag. We mogen o.a. de mensen in- en uitchecken, de aankomsten invoeren in de computer, telefoon aannemen, animatieprogramma maken, eigen rooster maken, dingen rondbrengen (zoals Das Wetter en Und Morgen, Halbzeit en Stamgästen), rekeningen betalen van de gasten, informatiemappen maken, klachten aannemen, Meldeschein invullen, Kärnten-kaarten en BKK-kaarten maken en afrekenen en de kassa maken.
Nu begint het drukker te worden dus de animatie kan ook beginnen. Afgelopen dinsdag was voor het eerst de minidisco. Marlot en ik hadden de dansjes voorbereid, wat achteraf niet nodig was want er waren maar 2 kinderen en toen Bollo de beer kwam, liepen ze allebei meteen naar hun ouders. Kleinere kinderen zijn vaak verlegen of zelfs een beetje bang voor zo'n grote Bollo.
Gisteren hebben we ook een leuke activiteit voor het eerst gedaan, RAFTEN.. Het was echt super leuk, het was geen extreme rafting omdat het raften hier op het park is voor kinderen vanaf 6 jaar. Het was wel echt een super leuke activiteit.Volgende week, hopelijk, gaan we voor het eerst canyoningen. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat vind.. We zullen zien.
Ook ben ik er achter, dat ik koken helemaal niet zo leuk vind. Thuis help ik mama soms met koken dus ik dacht hier ook regelmatig een maaltijd te maken. Maar.. het is echt een rot klusje om elke dag te gaan bedenken wat we zullen eten, wat we in huis moeten halen, hoe we het moeten maken, hoe laat we gaan koken bla bla bla..
Ook mijn bed verschonen, wassen, beetje schoonmaken en opruimen moet ik natuurlijk hier doen. Maar zelfs dat went best snel en gaat wel goed. Mijn kamer is een minder grote zooi dan dat mijn kamer thuis wel eens is haha
Het is trouwens ook heel erg leuk om gezellig een praatje te maken met de mensen. Als wij hier bij de Einkehr, een restaurant naast het park, gaan eten, komen we altijd gasten tegen. Echt hartstikke leuk om dan in je vrije tijd ook een praatje te maken.
Vandaag om 5 uur hebben we weer een kinderdisco, met Bollooooo de beer natuurlijk.


Het hoogseizoen komt eraan, waar ik super veel zin in heb. En over iets minder dan een maandje zie ik papa en mama hier in Oostenrijk!


Tschüsssssssss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!