yaraketelaars.reismee.nl

Eerste dagen in Auckland

Nou……. Ik ben donderdag aangekomen in Auckland maar daarvoor heb ik ook al heel wat meegemaakt.

We vertrokkenmaandagavonden het afscheid nemen van Tom, papa en mama viel mee. We kwamen om ongeveer14:30 uuraan in Dubai en 3 uur later vlogen we door naar Singapore, dit was ook een vlucht van 7 uur. We waren met de groep die ik van tevoren al een keer ontmoet had.
Op het vliegveld werden we opgehaald door een meneer die ook voor Travel Active werkte. Hij bracht ons naar het hotel en van hem kregen we de volgende dagom 14:00 uureen stadstour. Van tevoren zijn we nog naar een winkelcentrum gegaan en hebben we de tram gepakt naar de stad om daar alvast wat van te zien. Toen we in de stad liepen, zagen we er blijkbaar heel verdwaald uit want een aardige meneer vroeg aan ons of hij ons kon helpen met het wijzen van de weg.
Even daarna ging het al mis, toen we de tram naar het hotel wilden pakken, stapten we bij de verkeerde halte uit waardoor we een nieuw ticket moesten kopen en bijna te laat waren voor de stadstour. Met de stadstour hebben we veel dingen gezien, zoals Little India, China town, Buddha Tooth Relic Temple (hier moesten we onze petten af doen en onze blote benen bedekken), Merilon Park (een belangrijk stambeeld van Singapore van een leeuw, Gardens at Marina South (dat was een heel mooi park) en hebben we een typische Singaporese lunch en dessert op!

Overal hing er in Singapore: 'Happy birthday Singapore', dus ik vroeg aan onze gids waarom dat was. Dat is omdat9 augustus, 51 jaar geleden, Singapore onafhankelijk geworden is!

Hierna gingen we terug naar het vliegveld omdat we verder vlogen naar Sydney.

In Sydney bleef de rest van de groep van Travel Active en ging ik verder naar Auckland. Ik vond het wel spannend om alleen te verder te gaan en om alleen in zo'n grote stad te beginnen.. Toen ik in de gate zat, had ik een Duits meisje ontmoet die mij al wat gerust stelde over het backpacken in het algemeen. Toen we geland waren, wachtte zij ook op mij om samen de bus naar de stad te pakken. In het vliegtuig zat ik niet naast haar maar naast een andere aardige meneer die zelf in Auckland woonde. Ik sprak met hem en hij zag dat ik zenuwachtig was en gaf me zijn kaartje zodat ik hem kon bellen als dat nodig zou zijn, super aardig!

Even later kwam ik aan in Auckland, de buschauffeur gaf aan wanneer ik uit moest stappen. Daar liep ik dan met volle bepakking in een onbekende stad heel verdwaald rond want ik kon m'n hostel niet vinden. Ik vroeg het aan 3 mensen en allemaal waren ze heel behulpzaam, de laatste liep zelfs mee naar binnen in het hostel en liep weer terug toen we bij de receptie aankwamen.

Incheckt bla bla bla en naar de kamer, daar verbleven al 3 Duitse meisjes en 1 Franse jongen. De 2 Duitse meisjes vertrokken naar een andere kamer. Zo, vrienden gemaakt.. Dat gaat zo simpel hier.

De 2e dag had ik een oriëntatie dag. Ik kreeg mijn Nieuw-Zeelands bankrekeningnummer, telefoonnummer (ik ben nog steeds te bereiken op mijn Nederlandse nummer) en veel informatie over de omgeving en activiteiten die er te doen zijn. Heel interessant!

De 3e dag dat ik hier was, stond ik met een Duits meisje in de lift, om naar het ontbijt te gaan en sprak een jongen uit Brazilië ons aan en de volgende dag gingen we met z'n drieën naar Auckland Sealife, Art Gallery en naar een park en dat was heel gezellig.

Zaterdagavondzijn we op stap gegaan met z'n allen (3 Duitse meisjes, 1 Franse jongen en 1 Braziliaanse jongen), we hebben toen ook zo veel andere mensen ontmoet dus we waren met een hele groep op stap! Echt tof!

De volgende dag hadden we een rustig dagje omdat we allemaal moe waren. We hebben wel voor het eerst zelf gekookt, het was pasta geworden, lekker makkelijk.

In het hostel hebben ze trouwens echt alles; een keuken, een wasruimte, banken, een bar, een ontbijtzaal en niet te vergeten: heel veel leuke, aardige backpackers!

Ik zal de komende week nog in Auckland blijven en daarna ga ik, denk ik, naar het noorden. Maar wie weet, ik zie wel!

Ik wil nog even zeggen dat dit de beste keuze uit m'n leven geweest is, het is hier super leuk en zit super goed in m'n vel :)

Heel veel liefs vanuit de andere kant van de aardbol

Reacties

Reacties

Betty Tjioe

Lieve Yara,
Wat leuk om je zo te volgen. Wat een levens ervaring meis, dit nemen ze je nooit meer af. Heel veel plezier met het vervolg van je reis. Liefs Betty

Nannie

Heey Yara, ik had al wat foto's gezien bij jullie thuis. Leuk!!
Fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld! IK ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal! Een dikke knuffel uit Beek van Siem en mij en een poot van Teus!

Sylvia

Ha Yara,
Leuk om je verhaal op de tablet te kunnen lezen en makkelijker dan brieven schrijven. Dat was er 30 jaar geleden niet toen ik in Spanje zat, ik geloof dat ik 106 brieven geschreven heb. ????
Had van jullie mam al gehoord dat alles met de vlucht goed gegaan was. Fijn dat je het naar je zin hebt daar aan de andere kant van ons aardbolletje. Geniet er maar lekker van. Doei

Monique

He Yara, super tof om te horen dat het zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Erg leuk om je verhalen te lezen. Ik blijf je zeker volgen.
Heel veel plezier.

Corien (Cjo)

Ha Yara,
Wat ontzettend stoer dat je nu in Nieuw-Zeeland zit! Goed om al meteen te ervaren dat je overal aardige mensen tegenkomt. Geniet ervan. Leuk om je reisverhalen te volgen.
Have fun!!

Anke van Rijswijk

Lieve Yara Super dat je de wereld gaat verkennen en Ja Nieuw Zeeland is een van de prachtigste landen .Veilig en vriendelijk en je zult onvoorstelbaar veel nieuwe mensen tegen gaan komen Genieten maar van iedere dag die je de komende tijd gaat beleven.

Hennie vromans

Super leuk Yara! Heel veel plezier en een gezellige tijd .

Henr en Anne-Marie Kempenaars

Wat goed en fijn dat je al vrienden heb gemaakt en je je daardoor al aardig thuis voelt in het verre Nieuw-Zeeland,
Heel veel plezier en nieuwe ervaringen toegewenst.

Henri en Anne-Marie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!